10 tips om snel af te vallen

1. Drink water (met een plus)

Drink een glas water voor je begint te eten. Water vult je maag en geeft je brein het signaal dat je vol zit... dus je stopt sneller met eten. Veel mensen verwarren bovendien het signaal voor ‘honger’ met dat voor ‘dorst’; genoeg drinken zorgt er daarom voor dat je calorie-intake lager blijft. Wil je je metabolisme nog een extra zetje geven, dan kan je nog een afslank-supplement toevoegen aan je water, zoals Juvamine Complexe Minceur..

2. Sla het ontbijt niet over

Je slaat het ontbijt over, want je hebt toch nog geen honger... en dat scheelt toch calorieën? Niet dus: een ontbijt geeft je metabolisme het sein dat de verbranding een standje hoger mag omdat je energie nodig hebt doorheen de dag. Slimme zet: begin de dag met een low-carb proteïneshake, bijvoorbeeld van Easy Body. Zo krijgt je lichaam wat het nodig heeft om spierafbraak tegen te gaan en zal je toch sneller vet verbranden.

3. Eet vaak genoeg

Je begint vol goede moed, eet met mate en dan opeens... krijg je zo’n hongeraanval dat al je dieet-inspanningen naar de vaantjes zijn. Herkenbaar? Hongeren helpt niet, op je porties letten wel. Eet regelmatig en neem kleine porties. Tussen je maaltijd door kies je voor gezonde snacks. Zo zorg je ervoor dat je verbranding beter werkt, net als een motor met een regelmatige brandstoftoevoer.

4. Eet minder brood

Een efficiënte manier om snel wat kilo’s kwijt te raken, is om je intake van koolhydraten te beperken. Eet minder brood, pasta, rijst en vermijd alles waar suikers in zitten zoals koekjes, chocolade, snoepjes... Vervang ze zoveel mogelijk door groenten en (kleine porties) noten. Toch zin in een koekje of een reep? Kies dan voor een proteïnereep, bijvoorbeeld van Easy Body: die is laag in suikers, maar hoog in eiwitten.

5. Kies ongeraffineerd

Kies je voedsel zo onbewerkt mogelijk. Geen kant en klare gerechten, wel basisingerdiënten waar je zelf mee aan de slag gaat, zo krijg je de juiste voedingsstoffen binnen en niet allerlei toegevoegde smaak- en dikmakers. Wil je de voedingswaarde van wat je eet nog verhogen voor meer energie en een vitaler gevoel, verrijk dan je maaltijden met superfoods als acai- en gojibessen, chiazaad, cacaonibs, moringa en mulberries… Die vind je bij Di in het gamma van Nu3.

6. Slaap genoeg

Het klinkt misschien vreemd, maar het is wel waar: van te weinig slapen word je dik(ker) . Dat komt omdat slaaptekort de balans tussen twee hormonen verstoort; je maakt meer van het hongeropwekkend hormoon ghreline aan en juist minder van leptine, het hormoon dat je na je maaltijd een verzadigd gevoel geeft. Ben je een moeilijke slaper, dan kan een kopje kruidenthee ‘s avonds je nachtrust bevorderen, bijvoorbeeld de Welterusten-thee van Kneipp.

7. Crash niet

Duik niet onder de 1400 tot 1600 kCal per dag als je kilo’s echt kwijt wil. Door minder te eten raak je het gewicht misschien wel sneller kwijt, maar zorg je er ook voor dat je vetverbranding sterk vertraagt. Daardoor komen de kilo’s ook onmiddelijk terug als je stopt en wordt het nog moeilijker om ze weer kwijt te raken. Met apps als MyFitnessPal, Calorie Counter, My Diet Diary, Fat Secret of Caloriën Verbranden of Lifesum kan je gemakkelijk je calorie-intake bijhouden.

8. Teaparty!

Je favoriete slankdrankje? Thee! Thee is rijk aan anti-oxidanten en helpt je lichaam om te ontgiften en vet af te voeren. Je hebt een rijke keuze aan smaaskjes: mango-passievrucht (van Juvamine), rooibos ( Fatburner thee van Physalis), groene thee (aflsankthee van Kneipp)…

9. Hongertje?

Toch een hongertje? Probeer het verschil te maken tussen honger en ‘zin’. Snack-attack? Ga iets leuks doen: door te bellen met een vriendin of je nagels te lakken leidt je je aandacht af en vergeet je gewoon dat je eigenlijk wou snoepen. Blijft je maag grommelen? Dan heb je wel degelijk echt honger. Probeer eerst of drinken helpt, dat kan dat gevoel al doen verdwijnen. Toch niet? Dan is het tijd om iets te eten. Kies dan een lichte snack zoals een handvol amandelen.

10. De truc met tandpasta

Ongelooflijk zin om te snoepen, je voelt dat je gaat sneuvelen? Ga je tanden poetsen. Zoetigheid smaakt daarna echt niet, het frisse gevoel in je mond wil je graag houden. En het is nog goed voor je gebit ook!

Kies je hashtag

#Afslanken