9 tips voor een gezonder en slanker leven

Kilo’s? Onder controle!

1. Hoe druk het ook is, probeer geen maaltijden over te slaan. Daarmee haal je je bloedsuikerspiegel uit balans en breek je spieren  af die je nodig hebt om je lichaam  strakker en steviger te maken. Geen tijd voor een uitgebreid ontbijt? Een eenvoudige proteïneshake is zo gemaakt en kan je perfect meenemen. Neem op drukke dagen een eenvoudige maaltijdvervanger mee, die vind je als shakes of repen.

2. Schrap kauwgom, frisdrank en bruiswater: ze zorgen namelijk voor meer gas in je buik en laten je dikker lijken. Koolzuurhoudende drankjes zouden je hongergevoel ook aanwakkeren. Vervang bruis daarom door plat water of groene thee. Aan je water kan je nog detoxsuppelmenten toevoegen die je lichaam helpen om afvalstoffen af te voeren.

3. Zorg ervoor dat er  genoeg vezels in je voeding zitten. Ze zorgen ervoor dat je eten traag verteert en dat je dus niet zo snel opnieuw honger krijgt. Een lepeltje chiazaad toevoegen aan je smoothie, een beetje lijnzaad in je salade, acai- of moringabessen in je muesli of granola... Het is een kleine moeite. Zorg er wel voor dat je genoeg drinkt: anders zorgen die vezels voor een opgeblazen buik.

4.  Denk niet in termen van alles of niets. Het succes zit ‘m niet in een streng dieet, wel in elke dag opnieuw bekijken wat je gezonde keuzes zijn en dat vol te houden.

5.  Eet minstens 300 gram groente per dag. Dat lijkt misschien veel, maar je kan spreiden over verschillende maaltijden, met een smoothie ’s ochtends, een salade bij je brood, in soep…  Je kan de voedingswaarde van wat je eet nog vergroten door waar mogelijk superfoods  als cacao nibs, kokosolie, matcha of macapoeder te gebruiken.

6.  Elke dag 2 à 3 stuks fruit eten wordt aanbevolen, maar als dat te veel is voor je maakt zelfs één stuk per dag al een verschil. Je kan ook superbessen als acai, mulberry of moringa toevoegen aan je yoghurt of je muesli  ’s ochtends.

7. Kies zo veel mogelijk voor onbewerkte, ongeraffineerde voeding. Daarin zitten snelle suikers die je bloedsuikerspiegel ontregelen  en die je letterlijk doen snacken, zodat je nog mee suikers binnenkrijgt. Probeer deze snelle suikers af te bouwen en te vervangen door trage suikers uit volkoren producten, groenten en peulvruchten. Extra eiwitten aan je voeding toevoegen als je bewust suikers achterwege laat is een aanrader als je je spieren sterk wil houden.

8.  Probeer regelmatig te eten, mooi verspreid over heel de dag. Zo krijg je geen cravings, die je doen grijpen naar zoetigheid of vet. Zorg dat de honger je niet overvalt en plan goed. Neem eventueel gezonde snacks als noten, fruit of gezonde repen mee.

9.  Dieetsupplementen kunnen je helpen als je start met een dieet om snel(ler) resultaat te zien. Het belangrijkste blijft echter een gezond en slanker eetpatroon, dat je op termijn kan volhouden.

Kies je hashtag

#Healthy #Afslanken