FAQ covid-19

Zorg goed voor uzelf samen met Di.


Di denkt aan u en de mensen om je heen in deze ongekende situatie. Door de tijdelijke sluiting van enkele winkels stellen velen van u ons vragen. U zult hier regelmatig bijgewerkte informatie vinden.


Zijn alle Di winkels gesloten?

NEE, als gevolg van overheidsmaatregelen is een klein deel van Di-winkels voor onbepaalde tijd gesloten.

Kan ik nog bestellen op de website?

Ja, onze website blijft beschikbaar en de levering aan huis is bovendien gratis bij aankoop van minimaal 50 euro. Er worden soms aanbiedingen van "partner merken" weergegeven op de homepage van onze website.


Wat zijn de leveringstermijnen?

We willen u eerst en vooral bedanken voor het plaatsen van een bestelling op onze website.

Het Di team doet dan ook zijn uiterste best om ervoor te zorgen dat uw pakketten met de grootst mogelijke zorg worden afgeleverd. Gezien de actuele situatie willen wij ons echter verontschuldigen als wij de gevraagde leverdatum niet halen. Ook zorgt onze partner Bpost elke dag van de week voor de bezorging van uw pakketten. Wij doen ons uiterste best om uw pakketten zo spoedig mogelijk te leveren.

Hoelang duurt het vooraleer ik een antwoord ontvang op mijn vraag per mail of op sociale media?

Onze klantenservice behandelt, door deze ongeziene situatie, een zeer groot aantal vragen. Ook hier zet ons team zich in om alle vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Wij vragen u dan ook om geduld en begrip te hebben als uw mail of vraag op sociale media niet direct wordt beantwoord.

Wat zijn de beveiligde leveringsmaatregelen?

In geval van een levering die niet in een standaard brievenbus past, maakt de bezorger een contactloze levering. Dit wil zeggen dat de postbode:

  • • De klant op de hoogte brengt van zijn aankomst (door te kloppen of te bellen).
  • • Het pakket plaatst op de dorpel, hij neemt hierbij onmiddellijke afstand van de deur (minstens 1,5 meter) vooraleer deze door de klant wordt geopend.
  • • Tekent in plaats van de klant (in aanwezigheid van de klant).

Het doel is om niet in nauw contact te komen Ă©n om het pakket niet van hand tot hand te laten gaan. Bij afwezigheid van de ontvangen worden de pakketten in het dichtstbijzijnde postkantoor geleverd.

Hoe garandeert u de veiligheid van uw medewerkers en uw klanten?

Onze eerste prioriteit is het waarborgen van de veiligheid, de gezondheid en het welzijn van onze medewerkers en onze klanten. Met betrekking tot de medewerkers die fysiek aanwezig zijn op onze sites, hebben we versterkte veiligheidsmaatregelen voor hun gezondheid genomen: levering van hydro-alcoholische gels, afstand tussen de werkplekken.

Wij zetten ons dan ook in om u zo goed mogelijk van dienst te zijn gedurende deze omstandigheden en passen onze activiteiten dagelijks aan.

Ik heb een getrouwheidsbon, hoe moet ik deze gebruiken?

U kan uw getrouwheidsbon inruilen van zodra onze winkels weer opengaan, de geldigheidsduur wordt verlengd.

Ik heb een cadeaubon waarvan de geldigheidsdatum is verstreken in de periode waarin de winkels gesloten zijn, kan ik de geldigheid ervan verlengen?

De vervaldatum van uw cadeaubon zal worden verlengd. Voor alle bonnen die vervallen tussen 1 november en 14 december 2020 wordt de geldigheidsdatum verlengd tot 15 january 2021.



Di bedankt u voor uw begrip en uw vertrouwen.
Zorg goed voor uzelf en de mensen om je heen!
Het Di team.