Klik hier voor gratis levering

Beleid inzake klantbeoordelingen


Uw mening telt!

Bij Di geloven we dat het heel belangrijk is dat u de juiste keuze maakt. Eerlijke beoordelingen en ervaringen van andere klanten, zowel positief als negatief, zijn een waardevolle hulp bij het nemen van uw beslissingen. Transparantie en oprechtheid zijn kernwaarden voor ons. Daarom publiceren we alle beoordelingen, behalve die welke onze beoordelings- en evaluatieregels schenden, zoals hieronder beschreven.

Verzameling van beoordelingen

Elke klant die een product heeft gekocht, kan zijn of haar ervaring delen. Geen enkele beoordeling wordt gekocht of beloond. Bij het indienen van een beoordeling vragen we dat de inhoud zich richt op de daadwerkelijke ervaring met het product of de dienst, zodat het andere consumenten concrete hulp biedt.

Controle en authenticiteit

Om de authenticiteit van de beoordelingen te waarborgen, vragen we elke bijdrager om in te loggen op zijn of haar e-shopaccount voordat een beoordeling wordt geplaatst. Deze stap stelt ons in staat om de beoordeling aan een echte aankoop te koppelen en het risico op nepbeoordelingen te beperken.

Ons moderatieteam voert handmatig een eerste controle uit op mogelijke nepbeoordelingen en zorgt ervoor dat de tekst voldoet aan onze publicatieregels. Dit systeem stelt ons in staat te garanderen dat de gepubliceerde beoordelingen afkomstig zijn van echte klanten en dat ze niet zijn aangepast of beïnvloed.

Publicatie en transparantie

Om de kwaliteit van de beoordelingen en het respect voor onze klanten te waarborgen, gelden de volgende regels:

Elke beoordeling moet beperkt blijven tot de ervaring met het betreffende product en de klantervaring. Opmerkingen over andere producten om naar de concurrentie over te stappen worden niet gepubliceerd.
Beledigende, discriminerende, haatdragende of aanstootgevende uitlatingen zijn nooit toegestaan.
Beoordelingen moeten worden geschreven in het Nederlands, Frans of Engels.
Gevoelige persoonlijke informatie (adressen, telefoonnummers, URL’s, enz.) mag niet in beoordelingen worden opgenomen.

Bij niet-naleving van de vastgestelde regels wordt de beoordeling niet goedgekeurd. De enige beoordelingen die niet worden gepubliceerd, zijn dus die welke deze regels overtreden. De toegekende score heeft geen enkele invloed op de publicatiebeslissing: alle beoordelingen die aan deze regels voldoen, of ze nu positief of negatief zijn, worden volledig online geplaatst. De inhoud van de beoordelingen wordt nooit gewijzigd.

Publicatie termijn en recht van antwoord

In de regel wordt een beoordeling binnen 72 uur na verzending gepubliceerd, zodat de nodige controles kunnen worden uitgevoerd. Beoordelingen worden weergegeven in chronologische volgorde. De beoordelingsresultaten worden berekend op basis van het totaal aantal beoordelingen, om het gemiddelde van de beoordeling te verkrijgen.

In het geval van een negatieve beoordeling behoudt Di zich het recht voor hier publiekelijk op te reageren om verduidelijking te geven of een oplossing aan te bieden aan de klant, op een constructieve manier.

Melding van beoordelingen

U kunt een mogelijk valse beoordeling of een ongepaste beoordeling melden door een e-mail te sturen naar contact@di.be
. Gemelde beoordelingen verdwijnen niet onmiddellijk, ze worden eerst handmatig gecontroleerd.


Onze inzet is duidelijk: elke beoordeling die u op onze website leest, weerspiegelt een authentieke ervaring. Door uw feedback te delen, helpt u andere klanten bij hun keuzes en draagt u bij aan de verbetering van onze producten en diensten.

Deze voorwaarden worden door Di bijgewerkt wanneer nodig, met vermelding van de datum van de online versie.

Laatst bijgewerkt: 22/09/2025