Retourzendingen, ruilingen, terugbetalingen
Wettelijk herroepingsrecht
Wat moet ik doen als ik een of meer bestelde artikelen wil retourneren?
De producten moeten binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag na ontvangst van het pakket worden teruggestuurd.
Wat zijn de retourprocedures?
U kunt gekochte producten retourneren binnen 14 dagen vanaf de dag nadat u het pakket heeft ontvangen.
Wij nemen geen producten terug die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne zijn verzegeld en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals bepaalde make-upartikelen.
Neem contact op met onze Customer Service voordat u goederen terugstuurt om hen te informeren over uw beslissing en de procedure. U kunt dit doen door gebruik te maken van het
hier beschikbare modelformulier voor herroeping, door contact met ons op te nemen door ons een ondubbelzinnige verklaring tot herroeping te sturen per telefoon (+32 2 556 49 00), e-mail (
contact@di.be) of post (Di NV, c/o Retour en Herroeping, Lenniksebaan 551, 1070 Brussel, België).
Het is aangeraden de producten in nieuwstaat, in hun originele verpakking en in perfecte staat terug te sturen, bij voorkeur met de bijgevoegde stalen en de eventuele gebruiksaanwijzing. Om de verwerking van uw retourzending te vergemakkelijken, raden wij u aan de leveringsbon en het door onze Customer Service toegezonden retourdocument bij te voegen. U bent aansprakelijk voor schadevergoeding in geval van waardevermindering van de geretourneerde goederen als gevolg van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Nadat u ons op de hoogte heeft gesteld van uw beslissing de bestelling te herroepen, kunt u de goederen binnen 14 dagen na de mededeling van uw beslissing de bestelling te herroepen, per post naar het in het retourdocument vermelde adres terugsturen of naar een van onze winkels brengen. U bent verantwoordelijk voor eventuele retour verzendkosten. Na de periode van 14 dagen kunnen wij de retourzending niet meer accepteren.
Wat is de terugbetalingstermijn?
Terugbetalingen worden zo snel mogelijk na ontvangst van de goederen uitgevoerd, of totdat u het bewijs van verzending van de goederen hebt geleverd, wat het eerst komt.
Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit mijn bestelling te retourneren?
Wij betalen u alle ontvangen betalingen terug, inclusief eventuele verzendkosten. Wij betalen terug via dezelfde betalingsmethode die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk instemt met een andere betalingsmethode, zoals het sturen van een waardebon of het ontvangen van een contante terugbetaling in een van onze winkels. Wij zijn niet verplicht extra kosten te vergoeden als u uitdrukkelijk een andere leveringswijze dan de goedkopere standaard leveringswijze heeft gekozen. Als een waardebon is gebruikt in verband met uw bestelling, wordt het nettobedrag (d.w.z. de aankoopprijs verminderd met het bedrag van de waardebon) terugbetaald. Op uw uitdrukkelijk verzoek aan onze Customer Service wordt u een nieuwe bon toegestuurd, die u voor uw volgende aankoop kunt gebruiken.
Meer informatie: zie
artikel 10 van de Di Algemene Verkoopsvoorwaarden voor meer informatie.
Wat moet ik doen als het pakket dat ik heb ontvangen beschadigd is?
U kunt contact opnemen met onze Customer Service via het contactformulier en zij helpen u graag verder.
Kan ik een product ruilen?
Naast het hierboven vermelde wettelijke herroepingsrecht kunt u de gekochte producten ook gratis omruilen in een van onze winkels binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag na ontvangst van het pakket. Om een product te ruilen, is het raadzaam het in nieuwe staat, in de originele verpakking en in perfecte staat terug te sturen, bij voorkeur met de bijgevoegde monsters en de eventuele gebruiksaanwijzing. Als uitzondering op uw kosteloos herroepingsrecht kunt u geen producten terugzenden die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne zijn verzegeld en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.